30 augusti 2011

Overkligt

Ni kan inte ana vilken helg jag o syster Linda har haft! Vi skulle till Gbg för att se Dolly och bara det var vi så glada för..... det visade sig att Göteborg hade mer att bjuda oss på...


Vi skulle bo på Avalon. Och eftersom vi ville shoppa in i det sista så checkade vi in ganska sent. Då fick vi chock besked- Penthouset var vårat. Hahhha- FATTA. Weee. Sån't händer bara inte. men det gjorde det.

Vårt rum sträckte sig över hela översta våningen, där fönstren är. Bastun var till vänster och vi var övertygade om att fönstret in dit var mörkt utifrån. Men det märkte vi dagen efter att det inte var. Hahhah.
Vi hade hela takterrassen för oss själva från kl 18. Egen bastu o bubbelbad och öppen brasa. Så vi korkade upp champagne, badade o bastade och bestämde oss för att åka till Lisebergshallen för att titta på Brad Paisly. Han var så bra, fast jag inte kunde en enda av hans låtar längre. Ett tydligt tecken på att jag har varit ifrån Alabama för länge nu.

Tack Linda för en super mysig helg!

Vi satt så långt ifrån Dolly att jag inte fick någon bra bild. Men konserten var helt enastående. Vilken röst hon har. Förmodligen den vackraste o mäktigaste i världen. Flera sånger sjöngs helt eller delvis A capella, vilket var så otroligt fint. Var lipfärdig många låtar. In my tennessee mountain home är en av mina favoriter.
Det blev en helg jag sent ska glömma

2 kommentarer :

  1. Åh vad härligt och kul :) Vad fina ni är båda två! Avalon är underbart. Har firat 2 födelsedagar där, bodde i rummet under penthouse :) Hoppas du haft en bra sommar. Själv har jag haft det bra och börjar arbeta på torsdag. kram kram

    SvaraRadera
  2. WoW! Sånt händer ju bara på film. Vad kul!

    SvaraRadera