6 januari 2012

Jordisk promenad och himmelska dukar

Trettondagen bjöd på det vackraste vädret! Lite snöpuder på marken som lös upp solens varma strålar ännu mer-så vackert!
Olle somnade så gott. Linda med Munksjöbron och Spira i bakgrunden

Mina pojkar som myser på Resturang Studion

Resturangen har en svårslagen utsikt!
Vi njöt i fulla drag, det kändes ljusare trots att solen var på väg ned då vi åt lunch.... 

Liiiite ljusare varje dag, det är en skön vetskap. 

Liten gurka och hemmagjorda pommes till hamburgaren. Olle  nöjd!

Alla vi andra njöt av underbar röding


Jag har fått ärva sååå fina dukar av farmor! De är handvirkade och så fina att man tappar andan och gör mig så lycklig. Det är tant varning på mig!

I hallen ihop med bilden på farmor o farfar när de var unga.  

På mitt älskade grönblå skåp liggen en annan o sprider hemboning

Två nya lyxkuddar har gjort ett lyft i sovrummet.
Vi behöver ännu mera värme här, men kuddarna är ett steg i rätt riktning.


Bloggen är ett bra sätt för mig att få iordning hemma, jag får en spark i ändan och det är skönt att få saker gjorda som annars är lätt att skjuta upp på! Lat? Jag?? Nääää


Hoppas att ni alla har en skön lång-helg o njuter av ledigheten och varandra!

2 kommentarer :

  1. Ja eller hur är dukarna fantastiska!!! och vilket fantastiskt kort på farmor och farfar. Det finns inte så många kort på dem som unga!

    SvaraRadera
  2. Sara, jag ska skanna bilden o ge dig jpeg att förstora o framkalla den storlek du vill ha. It is a promise. Bilden är underbar, så vackert par! Inte konstigt att deras barnbarn blev som de blev!

    SvaraRadera